יום רביעי, 25 באפריל 2012

מאי 2012: אסף אלבוחר / כרוניקה אקראית

 פתיחה: 4.5.12 12:00          נעילה: 28.5.12

סרטון שצולם בחלל התערוכה במהלך הקמת התערוכה :


אסף אלבוחר עוסק בשנים האחרונות בפעולות מחושבות של לכידה, סריקה, איסוף ושימור חומרים. פעולות אלו הובילו אותו ליצירת עבודות בודדות  המקוטלגות בתוך ארכיון  מינימליסטי ומובחן.
בתערוכת היחיד הראשונה שלו, מציג אלבוחר הצבת חלל מתוך ארכיון זה, ובה תצלומים, אוביקטים, טקסטים  וסאונד, המצויים במצבי צבירה שונים וביחד מסמנים הוויה נוכחת של התפרקות והעלמות. השאיפה ללכוד ולתאר דבר מה מרוח הזמן, מוצגת בחלל כקיום מבוזר בו כל משמעות היא יחסית, מוגבלת וזמנית.

התערוכה מציעה התבוננות בפלחים מתוך שלם , ברעיונות שהפכו לדימויים, בדבר עצמו שממשיך להתכלות ובדימוי שלו שהוקפא,  בחומרי די.אן.איי אנושיים ואורגאניים ובסימנים זמניים .
המבט הנוכח בתערוכה על אופניו הביוגרפים, קונספטואליים ודוקומנטאריים, מאפשר גם בחינה שיטתית של אותם חומרי חיים המצויים במצבי ביניים וממשיכים להשתנות / להתהוות. 

במרכז החלל על גבי נייר של מפרט טכני כלשהו (העשוי להצביע גם על תוכנית או כוונה לקראת מהלך), נוכחים מספר טקסטים . חלקם מתייחסים לצילום. באחד מהם דובר אסף את עמדתו לטבע הדברים : 
"מעניין שדווקא בזמן שהמקרר המוגן והמקורר, אמור היה לעכב את התהליך, התפתח העובש במלואו ולמלוא יופיו. הריקבון העמוק, זה שהתפשט וצמח מעל מעשה של כל טוב, מתפקד כמושא למחקר, לא ביולוגי אלא אנושי" . 

איילת השחר כהן, מאי 2012
  


אסף אלבוחר  נולד בדימונה בשנת 1980, חי ויוצר בתל אביב.
סיים בהצטיינות את לימודיו במחלקה לצילום בבית הספר מוסררה, ירושלים (2008) וזכה בפרס ראש העיר ירושלים לסטודנט מצטיין . זכה  במילגת קרן תרבות אמריקה ישראל (2007) ובמילגת הצטיינות בתערוכה "גילוי שם", באוניברסיטת חיפה (2007)
לומד לתואר ראשון בחוגים קולנוע ופילוסופיה באוניברסיטת תל אביב. 

השתתף בתערוכות קבוצתיות: "הזדמנות שניה", תערוכה זוגית יחד עם אלי אבן, הגלריה החברתית , בית הספר מוסררה, ירושלים 2012 \  "מחוץ לבוידעם" , זוג תערוכות , גלריה שודדי ים, ירושלים 2011  \ "שם זמני 1#" קבוצתית במתכונת pop-up gallery באגף החדש של הדיזנגוף סנטר,  תל אביב,  2009 \ "נפילות 09" , השתתפות בחדר הקרנות הוידאו, בניין פנורמה,  תל אביב 2009 \ "תוספות ושיירים" , במסגרת הביאנלה לאדריכלות, הגלריה החברתית, מוסררה, ירושלים 2008 \  השתתפות בתערוכה בביתן הישראלי "Additions" בביאנלה ה-11 לאדריכלות בונציה 2008

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה