יום שני, 14 בפברואר 2011

מיכל לוי - פרפר בית

פתיחה: 04.03.2011 נעילה: 28.03.2011











תצלומיה של מיכל לוי, עוסקים בנשיות מודעת, המגיבה לטרנדים מגדריים ומשקפת מבט אישי. בתערוכת היחיד הראשונה שלה, משרטטת מיכל, הרהור ריאליסטי - רומנטי וחושני, על חיים של אישה צעירה, שעולמה מלא ורגשי, אך גם מתקיים על קו התפר בין קודש לחול בסביבת המרחב הפרטי.עבודותיה מתחככות זו בזו, ומייצרות מפגשים של טבעי ומלאכותי, יפה וכואב, פורח וקומל, זול ויקר, דרמה על לא דבר.

שם התערוכה, המתכתב גם עם המונח-עקרת בית ומרמז על אילוף וביות, מזכיר את אזורי החופש והמחייה הנמצאים במרחב הביתי המוגן, שם מצולמים כל תצלומיה של מיכל. הטריטוריות הביתיות שהיא חוקרת מצומצמות לכדי ארון בגדים, ספת טלביזיה, שידת תמרוקים ושולחן מטבח. דימוי הפרח המופיע בכל אזורי התערוכה, מגשים את עצמו כאובייקט קישוטי, כפנטזיה רומנטית, כבשלות נשית וכהבטחה אפשרית לגילום מושלם.

כמי שעסקה קודם לכן בהצגת הגברי שבתוכה, מנסחת מיכל את הצד השני של זהותה. בנינוחות מפונקת, ובקשיחות של שחקנית מערבונים בתסריט המדמה תוכנית ריאליטי, מציגה לוי שאלות אודות "כוח לחימה" ונשקים נשיים הטמונים בסוודר מתוק מכופתר ובשפתון לחות, בחרב פלסטיק נפולה ובגופיית פועלים ישנה.

איילת השחר כהן, מרץ 2011


סרטון שצולם בביתה של מיכל לוי:


דימויים מהתערוכה:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה