יום שלישי, 22 בדצמבר 2015

ניב כהן / מסוארי

פתיחה : 01.01.2016 נעילה : 01.02.2016

 " אני עושה דיאלוג עם מה שקרוב אלי. מנכס דימויים ורעיונות מתוך המדיות החברתיות, מהרחוב ומהסביבה הקרובה. אני ממציא ומדמיין עולם שבטי - פגאני, אפריקאי, שחור. חשוב לי לדבר על צבע העור, זו החזות שלי וזו הקליפה שלי, דרכו אני סופג מסרים מהסביבה. הוא חושף אותי וגם מכסה עלי ואני משתמש בו כמטאפורה, מתרגם אותו באמצעות חומר לאמנות.
בעבודות שלי אני מכליא ומפגיש בין פערים : בין הצמצום לעודפות, בין החיצוני לפנימי, בין השחור ללבן, בין הגבוה לנמוך, בין קודש לחול ובין כהן למסוארי, שזה הנשי והגברי של המשפחה שלי.
לא רק גברים מזרחיים כמוני יכולים לזהות בחומרים שלי חוויה ראשונית ומוכרת. גם נשים לבנות יכולות להרגיש את זה דרך העבודות. הזיהוי הוא אינטואיטיבי וגם קשור ל-Ready Made . החניתות, הפסלים והמסכות עשויים מעץ בניין, מפלורוסנטים, מאובייקטים כמו סקייטבורד ומחומרים תעשייתיים ואורגניים כמו שיער ובצק של ג'חנון. 
היסוד הפולחני בתערוכה מתווך באמצעים סטריליים. אני לא מדמה את החלל המוזיאלי למערה, אבל אני מדבר על מעמד של התכנסות ומזמן את הצופים לתוך מרחב טקסי ומעגלי מסומן בקורדינטות. 
החניתות על הקיר הן כלי מלחמה, ארסנל הכלים שלי להתמודד עם החוץ. אני רק מראה את הגבר הלוחם. זו התכונה שלי כיוצר: אני לוחם בעל ג'סטה רחבה. זו גם הטקטיקה שלי כאמן. אני כובש. 
המסכות זה גם אני. באמצעותן אני מסלק את הפנים הקיימות שלי ומציע לעצמי להסתובב בעולם עם פנים אחרות. אני יוצר עדר של מסכות- ובעצם יוצר שבט שאני קורא לו מסוארי. לאמא שלי יש רק אחיות, אז אני ממשיך את השם שלה דרך הכלים שלי באמנות " . 


" מסוארי"  מפגישה בין עולמות ובין הפכים אשר מתקיימים בקווי התפר שבין צילום-ציור- פיסול- חלל. התערוכה מציגה יסודות גבריים אך מקבלת את שמו של השבט הנשי במשפחתו של ניב . מן תיקון לשם שלא יכול להמשיך בעולם. המפגש בעבודות בין השחור והחומרי  לכסוף והמעובד הוא מפגש בין חושך לאור ובין בשר למתכת. הכסוף נוצץ, מסנוור, מעוור ומחזיר אור. השחור בולע, פראי, לא יודע, גס, יצרי ומחוספס. 
מרחוק נראות העבודות כמו משהו אחד ומקרוב הן מספרות סיפור אחר. החמסה המצולמת נחשפת מקרוב ככף יד שעורה קולף המסמנת את ברכת הכוהנים \ מסכת הכסף שנראית בוהקת מרחוק , חושפת מקרוב את דפוס הרשת של המגזין ממנו נוצרה \ המסכות נראות מרחוק כישויות שלמות אשר לוכדות את מבטו של הצופה ומקרוב נחשף האופי הקולאז'י שלהן \  ראש החיה נראה מאיים ומקרוב נוכחים בקליפה שלו. 


ליווי תערוכה ואוצרות-איילת השחר כהן



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה