יום ראשון, 26 באוגוסט 2012

ניר דבוראי - שלושת סמני הקיום \ אנאטמן


פתיחהיום שישי, 7.9.2012  בשעה 12:00 



ניר דבוראי בוחן את עצמו גופו, את הסביבה הקרובה ואת השפה האמנותית שהוא מפתח . בחוקרו תהליכי  עבודה מסורתיים בחדר החושך שעיקרם תצלומים ללא מצלמה ובצלמו צילומי לילה של אוביקטים אותם הוא "מפתיע" באמצעות שימוש בפלאש, הוא בעצם בוחר לפעול בחסות החשכה. 

בתהליך עבודתו הופך ניר את גופו לחומר רגיש לאור . הוא מורח עליו כימיקלים לפיתוח, ומטביע את עצמו על נייר הצילום שנחשף קודם לכן לאור. הנייר מקבל את הדימוי הפוזטיבי של גופו ומכיל את המידע הפיזיולוגי, את  גבולות הגוף, את איבריו ומרקמיו. במקביל להעתקת הגוף על נייר הצילום, הוא מייצר הטבעות פוזיטיביות יחידניות , של עלים וצמחים מקומיים ומייצר חיבורים בין חומרי הגוף האורגאניים לצומח . 

דימויי הגוף שמציג דבוראי, מפורקים ומתמוססים כדימויי רורשאך, מוצגים בחלקם כנגטיב, ומתייחסים למרחב של צילום אנאלוגי. הם צרובים על הנייר והופכים את טריטוריית הגוף לזירה מופשטת של כתמים, פתחים ושקיפויות, חלקם קשורים למופעי הגוף השונים וניתנים לזיהוי מגדרי.   
שלושת סימני הקיום הם מושגים העומדים בבסיס תורת הבודהיזם. אנאטמאן (העדר ה"אני" בסנסקריט)  היא התערוכה הראשונה מתוך טרילוגיה

סרטון שעוקב אחרי ניר דבוראי במהלך שיטוטים וצילומי לילה בחיפה:



ניר דבוראי, יליד ישראל  1978
סטודנט m.f.a בפקולטה לאמנות באוניברסיטת חיפה.
זכה בפרס הצטיינות לפרויקט גמר בלימודי ההשלמה לתואר ראשון בפקולטה לאמנות באוניברסיטת חיפה (2010)
החל מ-2011, השתתף בתערוכות קבוצתיות בבית האמנים בחיפה, בגלריה ע"ש מורל דרפלר בביה"ס מוסררה ירושלים, בגלריה אלפרד בתל אביב ובחללי תצוגה נוספים. 

תגובה 1:

  1. מאוד ממליצה.
    אם יש מקום אחד על מפת רמת גן שכדאי לבקר בו- זה המקום.
    העבודה של ניר השאירה אותי פעורת פה ומלאת מחשבות, בדיוק כמו שאמנות משובחת צריכה לעשות.

    השבמחק