יום רביעי, 27 בינואר 2016

הבריטיש מיוזיאום \ הילי גרינפלד

פתיחה : 05.02.2016 נעילה : 29.02.2016

שיח גלריה יתקיים בשבת 27.2 בשעה 12:00 בהשתתפות האמן אסי משולם

תערוכת היחיד של הילי גרינפלד, מזמינה את הצופה לנוע בחלל "שישי ראשון" במסלול מעגלי ובפסיעות אחידות תוך התעכבות והתבוננות בארבעים מתקנים מוארים החובקים צלמיות בדמות סרקופג. לכל צלמית מוצמד אובייקט דמוי Madeleine, אזכור לעוגייה המסורתית בצורת קונכייה, אשר טעמה עורר אצל הסופר מרסל פרוסט (בעקבות הזמן האבוד, כרך I) אושר רב וזיכרונות אבודים. 
במרכז החלל מוצב מזבח ועליו מונח אובייקט דמוי מקדש אשר מסתובב באיטיות. המעגל הפנימי בעבודת הרצפה והמעגל החיצוני של תנועת הצופה בחלל, מזכירים מעגלים נוספים הקיימים בתרבויות שונות ובטבע, ומתייחסים למרכזי אנרגיה ולמקומות קדושים. 

הצלמיות אשר מטופלות באופנים שונים מקבלות את תכונותיהן על ידי האמנית אשר רושמת עליהן סימנים, עוטפת בפיגמנטים ובגרפיט, או שאוטמת אותן בצבע ומכסה על זהותן. 
שם התערוכה שולח אל זיכרון עבר של האמנית אשר ביקרה בילדותה באגף העתיקות של 
ה- British Museum והתרוצצה בין המומיות והסרקופגים כאחוזת דיבוק. "אני לא יכולה לשים את האצבע על מה שריתק אותי שם, אבל זה היה כל כך קיצוני שבזמן שעברנו בחנות המוזיאון, הגנבתי מתחת למעילי הנפוח קלמר בצורת סרקופג״. 

גם בעבודותיה הקודמות, יצרה גרינפלד שאריות וגרסאות מלאכותיות של עצמים המשמשים לפולחן ומזמנים את הצופה למרחב כמו מאגי - טקסי. מתקני הסרקופגים בחלל "שישי ראשון" - היבריד של צלמית (פסלון קטן המשמש קמע למזל, לפריון) וסרקופג (סמל מוות, כלי קיבול לקבורת הגוף), מבקשים להתייחס אל פעולת הייצור והריבוי של מוצרי צריכה, לפולחן עממי וגם לעתיקות שנעקרו מסביבתן המקורית ומונצחות בהיכלות האמנות. 


ליווי ואוצרות-איילת השחר כהן, פברואר 2016



הילי גרינפלד, ילידת 1981, בוגרת בצלאל תואר שני (2013), ותואר ראשון (2007) בהצטיינות. קיבלה פרס לורן ומיטשל פרסר. למדה בסלייד לונדון במסגרת חילופי סטודנטים. סיימה לימודי ספרות השלמה לתואר, באוניברסיטת תל אביב (2010) והשתתפה במסלול העמיתים על מלגה של מכללת עלמא (2009).
השתתפה בסדנת אמנים על מלגה מלאה בתואר שני - 'Tropical lab ׳ של לאסאלי קולג׳ בסינגפור (2012). זכתה בתמיכת קרן רבינוביץ לתערוכה "אנגוגיה" בגלריית אלפרד (2015). קיבלה מענק מעמותת רסיסים לפרויקט שולחן הבדולח שהוצג בבית הנסן בירושלים, הציגה באקדמיה לאמנות Lasalle , סינגפור, בפרויקט לבלמה, ניו יורק, בביאנלה לאמנים צעירים, רמת השרון ועוד.

ממייסדות עמותת כורש לתרבות ואמנות בירושלים.