יום שני, 14 בפברואר 2011

מיכל לוי - פרפר בית

פתיחה: 04.03.2011 נעילה: 28.03.2011











תצלומיה של מיכל לוי, עוסקים בנשיות מודעת, המגיבה לטרנדים מגדריים ומשקפת מבט אישי. בתערוכת היחיד הראשונה שלה, משרטטת מיכל, הרהור ריאליסטי - רומנטי וחושני, על חיים של אישה צעירה, שעולמה מלא ורגשי, אך גם מתקיים על קו התפר בין קודש לחול בסביבת המרחב הפרטי.עבודותיה מתחככות זו בזו, ומייצרות מפגשים של טבעי ומלאכותי, יפה וכואב, פורח וקומל, זול ויקר, דרמה על לא דבר.

שם התערוכה, המתכתב גם עם המונח-עקרת בית ומרמז על אילוף וביות, מזכיר את אזורי החופש והמחייה הנמצאים במרחב הביתי המוגן, שם מצולמים כל תצלומיה של מיכל. הטריטוריות הביתיות שהיא חוקרת מצומצמות לכדי ארון בגדים, ספת טלביזיה, שידת תמרוקים ושולחן מטבח. דימוי הפרח המופיע בכל אזורי התערוכה, מגשים את עצמו כאובייקט קישוטי, כפנטזיה רומנטית, כבשלות נשית וכהבטחה אפשרית לגילום מושלם.

כמי שעסקה קודם לכן בהצגת הגברי שבתוכה, מנסחת מיכל את הצד השני של זהותה. בנינוחות מפונקת, ובקשיחות של שחקנית מערבונים בתסריט המדמה תוכנית ריאליטי, מציגה לוי שאלות אודות "כוח לחימה" ונשקים נשיים הטמונים בסוודר מתוק מכופתר ובשפתון לחות, בחרב פלסטיק נפולה ובגופיית פועלים ישנה.

איילת השחר כהן, מרץ 2011


סרטון שצולם בביתה של מיכל לוי:


דימויים מהתערוכה:

יום שלישי, 8 בפברואר 2011

דפנה גרוסמן – מגזרות חיים

פתיחה: 04.02.11 בשעה 12:00, נעילה: 28.02.11


במסגרת "שישי ראשון", מציגה דפנה גרוסמן סדרות קטנות של תצלומים בשחור לבן ,המייצרות כתב אישי דרך משפטים ויזואלים ותנועה.

גוף עבודתה, המתכתב עם מסורת הצילום האנלוגי דרך פעולת הצילום ומגולם בחלל דרך קונטקסט מילוני המוכר לצלמים( קונטקט, סטריפ, רצף תנועה, הקפאה) , מתאר דמויות מושחרות וחסרות זהות, בתוך חללים פנימיים, על רקע טקסטורות אורבאניות ונופים אפרוריים .

רוב התצלומים צולמו בברלין במקומות אותם פוקדת גרוסמן באופן תדיר, ובהם היא מביימת את הדמויות שבחרה מראש . על שולחן עבודתה בבית, היא מותירה את הנופים ביופיים הפשוט, אך מרוקנת את פרטי הדמויות באמצעות מניפולציה דיגיטאלית והופכת אותן לסילואטות.

גרוסמן אינה עוסקת בחקר התנועה של מצולמיה. דרך הדמויות שהיא בוחרת להשחיר ולרוקן, היא בוחנת מרחבים אנושיים ומנסה לבנות הקשרים בין שפת הגוף לתנועה הפנימית של הנפש.

בפסאדה הקדמית של יצירתה הנוכחית, פורשת דפנה משפטים ויזואלים ובונה רצפים של תנועה המתייחסים למרחב ולזמן. ברבדים האחוריים של עבודתה הצילומית, היא נוגעת דרך ייצוגים של דמויות, ביחסים של קירבה וריחוק בין בני אדם, בזוגיות , בהורות, בקשר של אדם למקום, וביחסיו של אדם עם עצמו.

סרטון מהקמות התערוכה:

דימוי מהתערוכה:

יום חמישי, 3 בפברואר 2011

הקמות בעיצומן

ההקמות לתערוכה של דפנה גרוסמן (פתיחה מחר: יום שישי ה-4 בינואר בשעה 12:00)

יום רביעי, 2 בפברואר 2011

לא רק יין זול: דור ההמשך

גם החודש פורסמה המלצה לפתיחת התערוכה החודשית של שישי ראשון באתר ערב רב. והפעם לתערוכתה של דפנה גרוסמן: מגזרות החיים. מלבד להמליץ לכם גם להגיע לפתיחה כמובן אנו ממליצים על ביקור באתר ערב רב שמכיל המלצות שבועיות לתערוכות וארועי אמנות בארץ, מאמרים, ראיונות, ביקורות ועוד הרבה.