יום חמישי, 30 בספטמבר 2010

שי זילברמן - הישנים

פתיחה: יום שישי 1.10.2010

נעילה: 1.11.2010


"הישֵנים" – שי זילברמן

שי זילברמן, צייר ואמן פלסטי, מציג בתערוכתו דיוקנאות של גברים, לצד ספרונים מצוירים. הספרים הפתוחים כוללים רישומי אקוורל מהירים, המתארים הגיגים ומראות חולפים. לעומתם, דיוקנאות הגברים, המצוירים באקוליין (דיו), קשורים בתהליך עבודה מרובד. הם מפענחים במשיכות מכחול חדות וגיאומטריות ובפלטה של כתמי צבע צילומי מודל שצילם האמן בסטודיו שלו.

מבטם הנחבא והנעלם של הגברים עצומי העיניים מעלה על הדעת מגוון הקשרים הנוגעים לשינה, לחלימה, למצב אירוטי ולתודעה מדיטטיבית. הדיוקנאות נטולי הגוף נטועים על גבי הנייר בין שמיים לארץ, מרוּקנים ממשמעות פיזית, ונראים גם כקליפה חיצונית או כמסכה.
בהקשר זה ניתן להזכיר את בבואתו של ישו שהוטבעה על גבי מטפחתה של ורוניקה. הפעולה האמפתית הובילה בדרך נס לשימור דיוקנו והפכה לפריט זיכרון לאדם נערץ.

גם ציורי הדיו של שי כולאים את הבעתו של המצויר בתוך מצב אינטימי. השפה הציורית ממוססת את הדיוקן וגורמת לו להיראות חמקמק ונוזלי. קווי הנזילות, הנראים כמו תיבת תווים אנכית, מתווים את המקצבים הפרטיים של כל דמות. דיוקנאות הגברים הישֵנים והמצוירים מתלכדים לכדי קבוצה מסקרנת: כל אחד מהם הוא שומר סף או בעל סוד לעניין משותף.

ביקור בסטודיו של שי זילברמן בתהליך העבודה לתערוכה:



דימויים מהתערוכה: